2 Mayıs 2015 Cumartesi

DİDİM'DE TATİL GÜZELDİR!

1991 yılında ilçe olan Didim, doğuda Muğla il sınırı, batıda ve güneyde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü ve Menderes Nehri ile sınırlanmış bir yarımada şeklinde olup, Apollo Tapınağıyla ünlü antik "Didyma" şehrinin yer aldığı, Aydın iline bağlı turistik bir ilçedir.Aydın sınırları içinde yer alan Didim, Kuşadası’ndan 70, Bodrum'dan 110 km uzaklıkta önemli bir turizm merkezidir. Güllük Körfezi'ni çevreleyen iki yarımadadan biri (diğeri Bodrum yarımadası) üzerinde yer alan Didim, 90 kilometrelik sahil şeridinin üzerinde hemen hepsi kumsal olan onlarca koya sahiptir. Bu koylar içinde kuşkusuz en önemlisi, oteller bölgesinin hemen önünde uzanan, Ege'nin dünyaca ünlü plajlarından biri olan Altınkum' dur.

 Didim,konumundan dolayı büyük bir avantaja sahiptir. Ege'nin, dolayısıyla antik dünyanın pek çok yerleşim yeri, günlük turlarla gidilip gezilebilecek uzaklıktadır. En çok ilgi toplayan koylarının arasında yer alan Haydar Koyu, Akbük Kumsalı’ndan patika bir yol ile gidilebilen sakin ve şirin bir koydur.

Didim’i en popüler tatil beldelerinden biri yapan faktörlerin başında; berrak mavi denizi,kum plajları, yılın hemen her döneminde güneş alan; kış aylarında bile su sporlarının yapılmasına ve denize girilmesine olanak sağlayan ılık iklimi gelmektedir. Tatilinizin tadını çıkarırken,tarihi harabeleri ziyaret etmeyi unutmayın deriz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder